الأربعاء 17 أغسطس 2022
English


هاجر فتاة ليبية تعرضت للتهديدات اللفظية والاعتداء الجسدي من قبل شقيقها ، الأمر الذي جعلها تنعزل عن المجتمع المحيط بها مما جعلها في حالة إلى اكتئاب وقلق وفقدان للأمل. جريمتها كانت مشاركتها مع بعض الشبان والشابات في الحي في حملة لتنظيف شوارعهم والمشاركة في تشجير القرية لخلق بيئة صحية أفضل.

ماذا يعالج الفيلم:

الضغوط الاجتماعية المفروضة على النساء والفتيات أثناء مشاركتهن في الأنشطة المحلية ، مع عدم وجود قانون رادع لحمايتهن من الإعتداء أو التهديد

فكرة الفيلم وانتاجه: مارن مادي

ضمن مشروع المركز الليبي لدعم الديمقراطية والإنسان

المشروع

إنتاج قصص رقمية في المدن الليبية تعنى بدعم وحماية حقوق الإنسان في ليبيا برعاية المركز الليبي لدعم الديمقراطية وحقوق الإنسان.

بالتعاون مع سليت

Hajar is a Libyan girl who was subjected to verbal threats and physical abuse by her brother, which made her isolate herself from the surrounding community which led depression, anxiety and loss of hope. Her crime was to participate with some young men and women in the neighborhood in a campaign to clean their streets and participate in afforestation in the village, to create a healthy and better environment.

Issues:

Social pressures imposed on women and girls during their participation in local activities, with the absence of a deterrent law to protect them.

Idea and production of the film: Maren Madi

Within a project of the "Libyan Center for Supporting Democracy and Human 

Sponsor:

Libyan Centre for Democracy and Human Rights Rights (LCDHR).

Project:

Production of digital stories in Libyan cities concerned with supporting and protecting human rights in Libya.



للنشر :